به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی روز شنبه در گفت و گویی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در هفت سال اخیر گفت: در حالی که در سال آغازین دولت آقای روحانی ۱۲۱ کیلومتر شبکه آب جدید در سطح استان احداث شده بود، سال بعد ۱۹۱ کیلومتر و در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز ۱۵۳ کیلومتر دیگر به طول شبکه اضافه شد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۶ شمسی ۱۵۶ کیلومتری، سال بعد ۱۱۵ کیلومتر و پارسال نیز ۹۴ کیلومتر لوله گذاری جدید برای توسعه شبکه آب و به تبع آن افزایش جمعیت زیر پوشش اجرا کرد.

وی اصلاح شبکه آب را از جمله ماموریت های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در راستای فعال نگهداشتن زنجیره ارایه خدمات به شهروندان دانست و اضافه کرد: در حالی که در سال ۱۳۹۲ شمسی ۴۸ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده بود، سال بعد ۷۱ کیلومتر و در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز ۹۱ کیلومتر عملیات اصلاح در شبکه انجام شد.

خانی ادامه داد: عملیات اصلاح شبکه در سال ۱۳۹۵ شمسی نیز ۹۱ کیلومتر بود که سال بعد ۱۳۶ کیلومتر و در سال ۱۳۹۷ نیز ۱۰۸ کیلومتر دیگر انجام شد، ضمن اینکه پارسال هم ۷۷ کیلومتر دیگر از شبکه آب آذربایجان شرقی برای تضمین کمیت و کیفیت آب شرب شهروندان انجام شد.

معاون توسعه بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۱۲۶ کیلومتر خط انتقال جدید آب در آذربایجان شرقی توسط این شرکت در هفت سال گذشته گفت: در این مدت همچنین ۶۶ چاه جدید برای تامین آب مورد نیاز شهروندان در سطح استان حفر شده است.

وی یادآوری کرد: علاوه بر این سال گذشته در شهر جدید سهند یک حلقه و در شهر بستان آباد ۲ حلقه چاه جدید نیز حفر شده که عملیات تجهیز آنها در حال انجام است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان خود در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید همچنین ۷۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق را تجهیز کرده، ضمن اینکه در این مدت ۴۴۱ هزار مترمکعب بر حجم مخازن ذخیره آب استان اضافه شده است.

منبع: ایرنا