به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهرام بغدادچی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در زمان حاضر حدود ۱۲۹ واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت تولید روزانه حدود ۶ میلیون قطعه مرغ در آذربایجان شرقی در مرحله تولید یا پیش تولید هستند.

وی اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ تن تخم مرغ در آذربایجان شرقی توسط مرغداری ها تولید و تنها نصف آن در داخل استان مصرف می شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در تولید تخم مرغ در کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

بغدادچی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش هر کیلوگرم تخم مرغ به قیمت ۱۲ هزار تومان در مرغداری ها و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه ها اظهار کرد: همان طور که وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرد در روزهای آینده به دلیل تامین نهاده های دامی از یک طرف و توقف صادرات تخم مرغ از طرف دیگر، شاهد کاهش قیمت این فرآورده خواهیم بود.

وی افزایش هزینه های تامین نهاده های دامی و بهداشتی را از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ دانست و گفت: بنا بر اعلام مالکان مرغداری های آذربایجان شرقی، در زمان حاضر هر کیلوگرم کنجاله ۱۴ هزار تومان توسط آنان خریداری می شود.

وی ادامه داد: مالکان مرغداری های آذربایجان شرقی همچنین می گویند که هزینه تامین دارو و واکسن مرغ پنج برابر شده و همین امر قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ را بالا برده است.

منبع: ایرنا