به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور با اشاره به اینکه اگر فضای رسانه ای، قابل قبول و مطلوب باشد، می تواند در سلامت جریان توسعه و تسهیل و هموارکردن مسیر رونق اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی استان تاثیرگذار باشد گفت: امیدبخشی و آگاهی بخشی به جامعه باید رویکرد اساسی رسانه ها باشد چراکه این اصل باعث بالا رفتن سطح آگاهی و علمی مردم می‌شود و از رسانه‌ ها انتظار می‌رود که این کارها را در راستای رسالت خبری خود انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد تا رسانه ها به سمت انتشار ارزش‌ها و فضائل اخلاقی حرکت کنند و اخلاق رسانه ای در سطح استان گسترش یابد.

محمدپور تاکید کرد: فعالیت براساس رسالت انسانی و رسانه ای برای عموم جامعه امیدبخش خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مطبوعات و رسانه ها در جامعه و اهمیت فعالیت در این حوزه، گفت: جشنواره مطبوعات می ‌تواند در توسعه و تعمیق محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ ها و پایگاه های خبری، مؤثر باشد و اجماع نظر و همگامی اصحاب رسانه ی استان، می‌ تواند نقش آن‌ ها را در توسعه و پیشرفت استان گسترش دهد و باید این تاثیرگذاری رسانه، بیش از پیش نمود داشته باشد.

وی این جشنواره را رویداد برزگی در عرصه ی رسانه ای استان برشمرد و گفت: یک هزار و ٢۵٠ اثر به تارنمای این جشنواره ارسال شده است که انشان از جریان سازی این جشنواره در سطح استان دارد.

گفتنی است سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی در بخش های حرفه ای شامل سرمقاله، یادداشت و عکس خبری، گرافیک وصفحه آرایی، تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، طنز  و کاریکاتور، بخش ویژه شامل شعار سال «اقتصاد مقاومتی» و احیای دریاچه ارومیه و نقش مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در تحقق آنها، روابط عمومی های رسانه محور و بخش جنبی با موضوع «ارس بسترساز توسعه منطقه» از ۲۰ بهمن آغاز شده بود.

بزرگداشت استاد کاظم نوبری پیشکسوت حوزه عکس خبری آذربایجان شرقی و نیز گرامیداشت یاد و خاطره حمید آرش آزاد، کریم شفائی، عزیز حمزه زاده و مرتضی اعلمی چهار تن از پیشکسوتان فقید مطبوعات و رسانه های استان نیز از دیگر بخش های مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی بود.