به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اصغر شفائیه، روز سه شنبه در گفت و گویی، با بیان اینکه بر اساس مصوبه این کارگروه مقرر شد مدیران مدارس هزینه سرویس را تا ۱۵ اسفند سال ۹۸ محاسبه و با اولیا تسویه حساب کنند، افزود: در صورت موافقت کتبی اولیا، مدیران می توانند مبلغ اضافی سرویس را به هزینه سرویس سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ انتقال دهند به شرطی که دانش آموزان در همان مدرسه ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه به کلیه نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز ارسال شده است، اظهار داشت: در این کارگروه مقرر شد از پرداخت هر نوع هزینه به شرکت ها و رانندگان به دلیل عدم ارایه خدمات طبق بند ۱۰ و تبصره ۲ بند ۱۲ آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان و برای اینکه هزینه سرویس از اولیا اخذ می شود و اعتبار دولتی نیست، خودداری شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: مطابق قراردادهای منعقده با شرکت های حمل و نقل، پرداخت هزینه در قبال انجام خدمات سرویس به دانش آموزان بوده و با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مدارس به دلیل کنترل شیوع ویروس کرونا، از ۱۵ اسفند سال گذشته قراردادها لغو شده است.

شفائیه، ادامه داد: بر این اساس مدیران مدارس تا تاریخ مذکور باید با شرکت ها تسویه حساب کنند و مدارس هیچ گونه مسوولیتی در قبال رانندگان سرویس مدارس و سرویس های آزاد و غیرمجاز ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۹۰۰ سرویس مدارس قانونی و مجاز در نواحی پنجگانه تبریز وجود دارد، یادآوری کرد: اولیای دانش آموزان اگر هزینه سرویس مدارس را به صورت نقدی پرداخت کرده اند، می توانند با مراجعه به مدیران مدارس مبلغ اضافی سرویس معادل ۲.۵ ماه را درخواست کنند و مدیران مدارس نیز باید این مبلغ را به شماره حساب اولیا واریز کنند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: اولیایی که هزینه سرویس مدارس را به صورت چک پرداخت کرده اند نیز می توانند با مراجعه به مدیران مدارس نسبت به اصلاح چک پرداختی خود اقدام کنند.

شفائیه، افزود: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه در سال جاری، در صورت حضور دانش آموزان در مدارس، سرویس مدارس در اختیار اولیا قرار گرفته و بهتر است دانش آموزانی که محل زندگی آن ها نزدیک به مدارس است پیاده به مدرسه بروند و سایر دانش آموزان با خودرو شخصی اولیا به مدرسه رفت و آمد کنند.

منبع: ایرنا