به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام‌زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به توسعه صنعت گردشگری شهرستان اهر با رویکرد جدید اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری شهرستان اهر را در مسیر اهر-مشگین‌شهر دیدیم که پیش‌تر در جلسات مختلف مورد بررسی و بحث قرار گرفته بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: برای اولین‌بار در آذربایجان شرقی و شاید جزو معدود استان‌های کشور هستیم که گردشگری کشاورزی را در شهرستان اهر استارت می‌زنیم، این در حالی است که برای نخستین‌بار در سطح استان شش واحد گردشگری کشاورزی در اهر افتتاح شد.

توسعه گردشگری مسیر اهر- مشگین‌شهر

وی با اشاره به این‌که به فکر افزایش تأسیسات مشابه که عامل توسعه گردشگری مسیر اهر-مشگین‌شهر بوده و در شأن و جایگاه طبیعی دارد، هستیم گفت: بخش کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان اهر، می‌تواند از عوامل توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان باشد و ما نیز علاقه‌مندیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی؛ زمینه توسعه گردشگری شهرستان اهر با همراهی مسئولان شهرستانی را فراهم کنیم.

بایرام‌زاده اضافه کرد: این ۶ طرح گردشگری کشاورزی شهرستان اهر که به مناسبت هفته گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گرفت بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید این افق را بتوانیم ترسیم کنیم که توسعه صنعت گردشگری توأم با توسعه پایدار، توسعه شهرستانی و ایجاد اشتغال باشد تا به آن نتیجه که نهایتاً توسعه کشور و آذربایجان شرقی است، اتفاق بیفتد.

وی از پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی برای ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد و گفت: ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری که به دنبال آن هستیم، می‌تواند مهم‌ترین عامل برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و میراث طبیعی شهرستان اهر و منطقه‌ی ارسباران باشد.

احداث هتل ۵ ستاره در شهرستان اهر

بایرام‌زاده بر لزوم توسعه گردشگری روستایی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران تاکید کرد و یادآور شد: آموزش و توانمندی روستاهای هدف، سپس ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه طرح‌های بوم‌گردی با معرفی سنت و آئین‌های شهرستان اهر و منطقه‌ی ارسباران برای آینده برنامه‌هایی داریم و طبق برنامه‌ها و اقدامات در حال انجام؛ تا پایان سال‌جاری و نهایتاً اوایل سال آینده طرح‌های گردشگری شهرستان اهر افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که در صورت اتمام مراحل اداری؛ شرکت مهراصل یک واحد هتل ۵ ستاره در شهرستان اهر احداث می‌کند، گفت: شرکت مهراصل در کنار فعالیت‌های اقتصادی که دارد بتواند به برنامه ساخت هتل ۵ ستاره در شهرستان اهر بازگردد از نظر مراکز اقامتی برای این شهرستان مثمرثمر بوده و قطعاً ساخت این هتل برای توسعه گردشگری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح دومین موزه سنگ آذربایجان شرقی در شهرستان اهر، مجتمع آب‌درمانی یئل‌سوئی و زیپ‌لاین پارک جنگلی فندقلو تا پایان سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد.

منبع: مهر