به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسفندیار ابوالحسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شایعاتی مبنی بر کمبود آرد در استان افزود: سرانه آرد تخصیصی به استان یک کیلوگرم نیز کاهش نیافته و در صورت احساس نیاز امکان توزیع بیشتر آرد وجود دارد .

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از نانوایی های غیرمجاز، به دلیل برخوردهای قانونی اخیر برای ممانعت از فعالیت شان اقدام به حاشیه سازی و ایجاد تشویش و تنش در سطح جامعه با عنوان قطع آرد سهمیه کرده اند که متاسفانه همین افراد نیز اقدام به گرانفروشی نان کرده اند.

ابولحسن زاده با اشاره به اینکه متوسط جمعیت هدف کشوری برای هر واحد نانوایی یک هزار و ۳۶۰ نفر است، افزود: در آذربایجان شرقی برای ۷۶۰ نفر یک نانوایی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مازاد بودن تعداد نانوایی های استان طبق ابلاغیه وزارت صمت، در حال حاضر مجوز نانوایی جدیدی در آذربایجان شرقی صادر نمی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی با تاکید بر برخورد با واحدهای نانوایی متخلف، گفت: مجموعه سازمان غله نهادی اجرایی بوده و با امنیت غذایی مردم در ارتباط مستقیم است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم سلامت و امنیت غذایی مردم در معرض تهدید قرار بگیرد.

منبع: ایرنا