به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جنگ تمام عیاری که بین آذربایجان  و ارمنستان بر سر مناقشه قره‌باغ اشغالی از ۲۷ سپتامبر در جریان بود با میانجیگری روسیه به پایان رسید.
وزرای امور خارجه دو کشور آذربایجان  و ارمنستان در بامداد امروز پس از ساعت‌ها گفتگو و مذاکره در مسکو، اعلام آتش‌بس کردند.
مذاکرات بین جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه  آذربایجان  و زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان نزدیک به ۱۰ ساعت طول کشید.
بیانیه نهایی این مذاکرات توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ساعت ۳ بامداد به وقت مسکو اعلام شد.
بر این اساس آتش‌بس بین آذربایجان  و ارمنستان از ساعات ۱۲ امروز (شنبه) برقرار خواهد شد.
لاوروف اعلام کرد که این آتش‌بس برای مبادله اسیرها و جنازه‌های دو کشور آذربایجان و ارمنستان و همچنین آغاز مذاکرات نهایی برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ بین دو کشور برقرار می‌شود.
الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان پیش از آغاز مذاکرات، با حضور در شبکه تلویزیونی دولتی باکو اعلام کرد: ما در هر حالتی خاک اشغال شده کشورمان را پس خواهیم گرفت و این آخرین شانس ارمنستان برای حل صلح‌آمیز مناقشه قره‌باغ کوهستانی است.
این در حالی است علی‌اف پیش از این اعلام کرده بود که تا زمانی که قره‌باغ کوهستانی را از اشغال ارمنستان آزاد نکند، عملیات نظامی آذربایجان متوقف نخواهد کرد.
ترکیه که در این درگیری‌ها آشکارا از جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند، گفته است که تلاش‌های روسیه، فرانسه و آمریکا برای پایان دادن به جنگ بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بدون نتیجه خواهد بود، مگر آنکه آن‌ها این تضمین را بدهند که نیروهای ارمنستان از قره‌باغ خارج می‌شوند.

منبع: آناج