به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از عملکرد دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق در استان، گفت: وضعیت فعلی اقتصاد کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و بی‌توجهی و نظارت ناکافی در این حوزه، زمینه را برای سوءاستفاده و افزایش قاچاق فراهم می‌کند.

وی، بر جلوگیری از فروش کالاهای فاقد شناسه و قاچاق در استان تأکید کرد و با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت و کاهش کیفیت لوازم خانگی در ماه‌های گذشته، گفت: اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای گروه الف و سامان‌دهی توزیع و فروش این کالاها، نظارت دقیق بر قیمت و کیفیت را افزایش می‌دهد.

پورمحمدی اظهار داشت: از ابتدای آبان امسال، هرگونه لوازم خانگی و الکتریکی فاقد شناسه، کالای قاچاق محسوب شده و از سطح بازار جمع‌آوری می شود؛ بنابراین صاحبان و فروشندگان این محصولات باید نسبت به شناسه‌دار کردن کالاهای خود در اسرع وقت و با هماهنگی سازمان صمت اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تسریع در استفاده همه‌جانبه از سامانه جامع حمل و نقل در استان، گفت: استفاده از این سامانه با مشخص کردن مبدأ و مقصد کالاها، امکان هرگونه قاچاق و سوءاستفاده‌های دیگر را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

پورمحمدی نسبت به فروش دارو و واکسن در فضای مجازی توسط برخی از افراد و داروخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: فروش هرگونه دارو و کالاهای مختلف دارویی در فضای مجازی، ممنوع است و هرگونه توزیع و فروش مواد دارویی با نظارت و اجازه دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۰ مرکز، مجوز فروش محصولات غیردارویی را در فضای مجازی کسب کرده‌اند و به جز این مراکز با سایر مراکز طبق مقررات برخورد می‌شود.

پورمحمدی از توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیش از ۶۵ درصد از افراد هدف در استان خبر داد و گفت: فرش هرگونه واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی و بازار آزاد، مورد تایید نیست و از مردم انتظار داریم که نیازهای دارویی و درمانی خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت پلاک‌کوبی دام و احشام در سراسر استان و نظارت جدی سازمان جهاد کشاورزی استان بر این امر تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات به دارندگان واحدهای مختلف دامی منوط به پلاک‌کوبی است و نباید از این مسأله چشم‌پوشی شود.

پورمحمدی همچنین خواستار مدیریت بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ توسط جهاد کشاورزی استان شد و گفت: تأمین و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مناسب، بهترین مصداق خدمت به مردم در شرایط کنونی است.

وی همچنین خواستار برخورد شدید با اخلال‌گران نظم و امنیت اقتصادی توسط نهادهای نظارتی و سیستم قضایی شد.