به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکرم نجفی در باره اختراعش گفت: خمیر بازی ارگانیک اختراع شده توسط وی مدت بیشتری به صورت خمیر نرم می ماند و می تواند چندین سال مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ دانه های این خمیر نه تنها ضرری برای بدن ندارد بلکه مفید برای پوست کودکان می باشد، در استفاده از این خمیر نه تنها حساسیت پوستی دست ایجاد نمی شود بلکه به دلیل ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت روی پوست را حفظ  کرده و مانع رسیدن رنگ و اشعه های مضر به سطح پوست می شود.

این مخترع خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی را از دیگر خواص این خمیز بازی برشمرد و همچنین گفت: این خمیر در درمان زخم های خفیف، اگزماهای پوستی و چین و چروک بسیار مفید است.

نجفی با بیان اینکه قصد دارد در آینده نزدیک  این خمیر بازی را به تولید انبوه رسانده و تجاری سازی کند، گفت: در فرایند این ثبت اختراع مهدی احمدی و جلیل محمدی و اجلال صفری، با وی همکاری همکاری ، راهنمایی و هدایت کرده اند.

پژوهشسرای خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر، پژوهشسرای برتر کشوری و نیز پژوهشسرای اول استان آذربایجان شرقی است و بیشترین ثبت اختراعات دانش آموزی را در سطح استان و کشور دارا می باشد که بیشتر این اختراعات در مرحله تجاری سازی است.