به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدد سمندری در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با محوریت انتخابات پیش رو برگزار شد، با اشاره به آمار نهایی افرادی که از حوزه انتخایه اهر و هریس در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نام‌ نویسی کرده‌اند، گفت: پرونده ۴۶ داوطلب انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به منظور استعلام چهارگانه به وزارت کشور ارسال شده است و تا روزهای آینده نتیجه استعلام از مراجع چهارگانه به فرمانداری‌ ها و هیئت‌ های اجرایی انتخابات اعلام خواهد شد که روند بررسی اصلی صلاحیت ها شروع شود.

وی در خصوص انتخاب هیئت های نظارت انتخابات پیش رو گفت: هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اهر از بین ۳۰ نفر معتمد انتخاب‌ شده و اسامی آنها نیز مشخص گردیده است.

سمندری در خصوص هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی گفت: ۵ نفر به عنوان هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و ۳ نفر نیز به عنوان هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اهر انتخاب شده اند و آموزش ها و برنامه ریزی های لازم را سپری کرده اند.

معاون فرماندار اهر با اعلام اینکه از ۳۰ اسفند سال جاری ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اهر آغاز خواهد شد، گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستای در ستاد انتخابات شهرستان اهر در ایام تعطیلات نوروزی نیز انجام می گیرد و تا ۶ فروردین‌ ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: موضوعی که باید بیشتر در ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی به آن پرداخته شود، شناسایی و ساماندهی فضای مجازی و شناسایی کانون های ایجاد تخلف از جمله خرید و فروش رای می باشد.

وی ضمن تذکر به کاندیداهای احتمالی برای انجام تبلیغات زودهنگام گفت: از کاندیدای محترمی که قوانین انتخاباتی را رعایت نمی کند، چه انتظاری وجود خواهد داشت که بتوانند در مجلس یا مسئولیت های دیگر قانون وضع کنند و یا قوانین را اجرا نمایند.

سمندری در خصوص استفاده از اموال و امکانات دولتی بر له و علیه کاندیداها گفت: از طرف فرمانداری اهر به تمامی ادارت و واحد های تعاونی خصوصی و دولتی که به نوعی از بودجه دولت بهره مند هستند، در مورد این موضوع بخش نامه ای ارسال خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم ولایت مدار شهرستان اهر برای شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: حضور پرشور مردم شهرستان اهر در سه انتخابات مهم پیش رو، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.