به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری روز چهارشنبه در گفت وگویی، توسعه خدمات غیرحضوری حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران را از جمله رویکردها و اولویت های سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: بر همین مبنا ثبت درخواست غیرحضوری بازنشستگی و شماره حساب بانکی بازنشستگان و مستمری بگیران، به حلقه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی افزوده شد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه های خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی،  بازنشستگی و مستمری بگیران است، اظهار داشت: ارائه خدمات سریع و آسان به لحاظ تکریم مراجعین و رعایت شرایط سنی و جسمی بازنشستگان مورد توجه بوده و طی سنوات قبل دسترسی الکترونیکی به فیش حقوقی و حکم بازنشستگی محقق شده بود.

سمساری اضافه کرد: تحول در نحوه ارائه خدمات با رویکرد توسعه خدمات غیرحضوری از اولویت های سازمان تأمین اجتماعی در طی سال های اخیر بوده و در این راستا اقدامات قابل توجهی در حوزه مشتریان انجام شده است.

وی حذف اعتبار دفترچه های درمانی را یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای کاهش مراجعات حضوری به شعب تأمین اجتماعی اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر استعلام غیرحضوری از طریق تلفن همراه و نیز سیستم های تحت وب مقدور بوده و درج مهر اعتبار در دفترچه ها حذف شده و در ادامه این طرح نسخه الکترونیکی جایگزین کاغذی خواهد شد که با اجرای آن ضمن تشکیل پرونده الکترونیکی درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران، نیاز به تعویض این دفاتر منتفی خواهد شد.

سمساری با اشاره به اینکه صدور گواهی کسر اقساط معوق بازنشستگان به جهت ضمانت بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز یکی از درخواست های بازنشستگان و مستمری بگیران است، افزود: امکان صدور این گواهی نیز به صورت غیرحضوری از طریق سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir  مهیا شده است و متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند در کمترین زمان نسبت به ارائه درخواست و دریافت کد پیگیری گواهی کسر اقساط معوق و ارائه به بانک متبوعه اقدام نمایند.

وی گفت: به منظور کاهش مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی، ارائه درخواست بازنشستگی به صورت غیرحضوری نیز از طریق سامانه مذکور پیش بینی شده و بیمه شدگان می توانند با احراز شرایط قانونی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند که در این صورت شرایط احراز از طریق شعب بررسی و نسبت به طی مراحل اداری به منظور صدور احکام بازنشستگی اقدام خواهد شد.

سمساری ادامه داد: هم اکنون امکان ثبت شماره حساب بانکی جهت واریز حقوق بازنشستگی و مستمری نیز در سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تعبیه شده است و بازنشستگان و مستمری بگیران جدید و افرادی که نسبت به تغییر شماره حساب خود اقدام نموده اند، می توانند اطلاعات حساب بانکی خود را در سامانه ثبت کنند.

منبع: ایرنا