به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، این دو تفاهم‌نامه در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و سامان‌دهی امور ایثارگران و فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به امضای سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی رسید.

براساس یکی از تفاهم‌نامه‌ها که موضوع آن تأمین مسکن ایثارگران و سامان‌دهی گلزارهای شهدا در استان آذربایجان شرقی است، برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای تأمین مسکن ۲۸۴۶ نفر از ایثارگران استان که تاکنون از خدمات زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند و همچنین سامان‌دهی گلزارهای شهدای استان تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار می‌گیرد.

موضوع دومین تفاهم‌نامه، سامان‌دهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان است که هدف از امضای آن، کمک به تأمین اشتغال ایثارگران، کمک به اشتغال پایدار شاغلان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تحت پوشش بنیاد شهید و تلاش برای سامان‌دهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی مربوط به ایثارگران عنوان شده است.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، کلیه دستگاه‌های اجرایی استان بویژه دستگاه‌های تخصصی نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی ملزم به اجرای تعهدات مالی مفاد تفاهم‌نامه هستند.