به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش فرماندار اهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت شهروندان مراکز پرتردد از جمله  برخی اماکن عمومی، مساجد، جمعه بازار، میدان دواب، اماکن ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و هرمکانی که شائبه تجمع و ابتلاء به بیماری محتمل باشد تعطیل خواهد بود.

وی گفت: در بحث رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های اعلامی با هیچ کسی و یا صنفی تعارفی نداشته و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد و صاحبان کسبه باید با رعایت موازین بهداشتی از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک جلوگیری کنند.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری مشکین‌شهر از صبح چهارشنبه در مسیر مشکین به اهر از ورود مسافران به اهر با ایجاد ایست بازرسی در محل پاسگاه نقدوز جلوگیری خواهد شد و از دیگر مسیرهای شهرستان، کنترل‌های لازم از طریق استقرار اکیپ‌های ویژه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول  از تشکیل کمیته‌های ویژه برای پیگیری مصوبات ستاد مقابله با کرونا در اهر خبر داد و افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ترحیم و یا هرموارد و مراسمی که موجب تجمع  شود ممنوع بوده و با ناقضین و متخلفان در این خصوص برخورد جدی می‌شود.

خدابخش یادآور شد: به دفاتر ازدواج اعلام شده که در بازه زمانی اعلامی۱۴ تا هجده آبان ماه آزمایش‌های ازدواج در مراکز آزمایشگاهی دریافت نخواهد شد و این دفاتر از ارجاع مزدوجین به این مراکز پرهیز کنند.

وی همچنین افزود: از طریق بخشداری به دهیاران اعلام شده  برگزاری هر گونه تجمع عزا و عروسی و سایر موارد مشابه را در مناطق روستایی به ستاد اعلام تا اقدامات پیشگیرانه در اسرع وقت انجام شود.

این مقام ارشد اجرایی شهرستان افزود: متاسفانه با وجود اعلان‌های عمومی و تذکرات لازم بعضا مشاهده می‌شود در تشییع و تدفین متوفیان، در محل آرامستان‌ها باز هم تجمعات صورت می‌گیرد  که اداره اوقاف، شهرداری و سایر ارگان‌های  مرتبط موظف به جلوگیری از این اجتماعات هستند و ضرورت دارد با افراد خاطی برخورد جدی شود و در دفن اموات فقط افراد درجه یک خانواده‌های متوفی حضور یابند تا خدای ناکرده شاهد سرایت این بیماری به سایر شهروندان در مناطق شهری و روستایی نباشیم.

فرماندار اهر همچنین از اختصاص اکیپ‌های روزانه برای بازرسی از نانوایی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عوامل دست‌اندرکار در نانوایی‌ها و برخورد با عوامل متخلف خبر داد.

خدابخش افزود: در راستای نظارت بر توزیع عادلانه و سالم کالاها  و مایحتاج ضروری مردم ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر منبعد به صورت هفتگی برگزار خواهد کرد.

وی از اداره صمت خواست با فراهم کردن ساز و کار لازم زمینه برای توزیع ماسک‌های ارزان قیمت فراهم شود.