به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خدابخش فرماندار اهر در جلسه شورای اداری اهر گفت: متاسفانه عده‌ای دانسته و یا ندانسته در شهر و روستا‌ها اقدام به برگزاری مراسم‌های ترحیم و به ویژه عروسی می‌کنند که با تجمع افراد شاهد شیوع روز به روز کرونا و افزایش مبتلایان هستیم.

او گفت: برای کاهش شیوع  ویروس کرونا ، برگزاری هرگونه مراسم‌ عروسی و ترحیم در اهر ممنوع است.

خدابخش افزود: در این راستا بخشداران، مسئولان بهداشت و درمان، هلال احمر، دهیاران و اماکن نیروی انتظامی ملزم به جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم هستند و کوتاهی در این امر قابل قبول نیست.

او گفت: تا زمان کاهش شیوع کرونا، مؤسسات کامپیوتری شهرستان، حق چاپ کارت‌های دعوت عروسی و همچنین دفاتر ثبت ازدواج، حق ثبت ازدواج را ندارند.

فرماندار اهر گفت: همچنین میدان دواب و جمعه بازار که شاهد حضور بیشتر مردم هستیم تا زمان کاهش شیوع کرونا ویروس تعطیل هستند و از شهرداری انتظار داریم با اطلاع رسانی‌های لازم جلوی هرگونه فعالیت در میدان دواب و جمعه بازار را بگیرد.

او افزود: محدودیت و ممانعت از تردد خودرو‌های بومی و غیر بومی در ورودی‌های اهر، به خصوص از مسیر تبریز به اهر و از مسیر مشگین شهر به اهر، اجرا می‌شود که امیدواریم رانندگان بومی و غیر بومی در این زمینه عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا با مشکلی روبرو نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه اهر نیز گفت: برای ریشه کنی کرونا ویروس همه مردم وظیفه انسانی و شرعی دارند و لازم است مردم با رعایت مسائل بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده افزود: فوت مردم و کادر بهداشت و درمان روز به روز بیشتر می‌شود که خیلی تاسف بار و نگران کننده است.

در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات تورج اسمعیل زاده، خلیل جراحی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی اهر و همچنین حسن پاکدل به عنوان معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار اهر معرفی شدند.