به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الله وردی دهقانی در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت معدنی شهرستان ورزقان و وجود مجتمع مس سونگون در این منطقه، گفت: آموزشکده فنی ورزقان دانشکده فنی مس می‌شود و این دانشکده پس از ارتقا به آموزش تخصصی مربوط به مس می پردازد.
وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی طوری برنامه ریزی شده است تا مسایل پژوهشی، تحقیقاتی، معدنی و صنعتی بر محور مس و اکتشاف آن باشد تا فرآوری این محصول در استان انجام شود.
وی همچنین گفت: راه اندازی فاز ۳ کارخانه تغلیظ، راه اندازی کارخانه ذوب مس و جانمایی شهرک صنعتی مس در شهر ورزقان از دیگر اقدامات در دست پی گیری است.
دهقانی با اشاره به اینکه الحاق شهرستان به منطقه آزاد ارس که به صورت جدی در حال پی گیری است، گفت: ساخت شهرک گلخانه ای در خاروانا نیز عملیاتی می شود همچنین ساخت بزرگراه ورزقان به سمت خاروانا و خواجه  – ورزقان نیز اجرایی شده است.
معدن مس سرنگون در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز در شهرستان ورزقان و در دل جنگل های ارسباران واقع شده است.
شهرستان ورزقان با جمعیت ۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است و این شهرستان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و خاروانا شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و دو مرکز شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا دارد.

منبع: ایرنا