به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان اعلام کرد: در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، توسعه خدمات دیجیتال و غیر حضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، فرایند پرداخت کمک هزینه ازدواج غیرحضوری شد.

سمساری، با اعلام این خبر افزود: با توجه به فراهم شدن زمینه اخذ اطلاعات ازدواج بیمه‌شدگان از سازمان ثبت احوال کشور، پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس بدون نیاز به اخذ درخواست و بررسی توسط واحدهای اجرایی و کاملا غیرحضوری راه‌اندازی گردید که بر این اساس شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و کلیه فرآیندهای مربوط به پرداخت کمک هزینه ازدواج، از طریق سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت، برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم می‌باشند در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اعلام می‌گردد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان، خاطر نشان کرد، علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتیeservices.tamin.ir  فراهم می‌باشد که در این روش نیز کلیه فرآیندهای اجرایی به طور هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه‌شده صورت می‌پذیرد.
جعفر سمساری تصریح کرد، افرادی که علیرغم تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی‌نمایند، می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان‏/ حمایتهای کوتاه مدت‏/ درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک مذکور مطلع و در صورت اعتراض با «ثبت درخواست پشتیبانی» و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه ازطریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیریهای مربوطه اقدام نمایند.

منبع: روابط عمومی تامین اجتماعی آذربایجانشرقی