به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یدالله قاری‌زاده در جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان، اظهار کرد: هیأت مرکزی بازرسی انتخابات در وزارت کشور مستقر است و هیأت‌های بازرسی استان نیز با ۵ نفر عضو و هیأت‌های بازرسی شهرستان با ۳ نفر عضو تشکیل شده است.

وی افزود: در کلیه شعب اخذ رأی در انتخابات آتی، یک بازرس مستقر می‌شود و برای هر چند شعبه نیز یک سربازرس تعیین خواهد شد.

رییس هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی مهم‌ترین وظیفه این هیأت را کنترل و بازرسی جریان انتخابات عنوان کرد و گفت: تذکر به عوامل اجرایی انتخابات در صورت مشاهده موارد نقض قانون، پایش تخلفات انتخاباتی و گزارش آنها به مراجع ذی‌صلاح و تعیین بازرسان و سربازرسان و آموزش آنها از دیگر وظایف این هیأت است.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی در روند برگزاری انتخابات، وظیفه نظارت را انجام می‌دهند، گفت: هیأت بازرسی انتخابات نیز یکی از ابزارهای نظارتی است که توسط وزارت کشور تشکیل شده و بر حسن اجرای انتخابات نظارت می‌کند.

قاری‌زاده افزود: بر اساس قانون، وزارت کشور موظف است مامورانی را به عنوان بازرس برای کنترل جریان انتخابات و حوزه‌های انتخابیه تعیین کند تا از فرایند برگزاری سالم انتخابات اطمینان حاصل کند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی هم در این جلسه، تشکیل این هیأت را در راستای استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اجرای صحیح و سالم انتخابات و پیشگیری از تخلفات اجرایی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین اعضای این هیأت برقرار شده و روند اجرای مراحل انتخابات از نزدیک بررسی می‌شود.

جعفر پاشایی افزود: تلاش ما این است که در کنار ستاد انتخابات و مجریان انتخابات در استان، مسئولیت مهم اجرای صحیح و قانونی انتخابات به نحو احسن انجام شود.