به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی امروز در گفت ‌و گویی اظهار کرد: به علت وضعیت حاد کرونایی و برای جلوگیری از شیوع  این بیماری، اکیپ‌های ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا  متشکل نمایندگان دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهداشت و صمت با حضور در واحدها تذکرات لازم جهت تعطیلی انجام که در صورت تخطی از تعطیلی  با دستور قضایی پلمب می‌شوند.

وی از ممنوعیت چاپ اعلامیه برای تشییع و تدفین  متوفیان و چاپ کارت عروسی از سوی چاپخانه‌ها خبر داد و تاکید کرد: هرگونه تجمع در تشییع جنازه‌ها ممنوع بوده و فقط بستگان درجه  یک می‌توانند در مراسم تشییع و تدفین شرکت کنند.

این مقام قضایی شهرستان اهر، افزود: از طریق بخشداری‌ها با شوراهای روستایی و دهیاران نیز هماهنگی لازم انجام شده که از برگزاری هرگونه تجمع در قالب عروسی و مجلس متوفیان جلوگیری کنند و خاطیان را به ستاد کرونا گزارش کنند تا با ناقضان و تخطی‌کنندگان به سلامت مردم برخورد شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر از تشکیل پرونده قضایی به دو خانواده در روستاهای اهر که اقدام به برگزاری مراسم عروسی نموده بودند، خبر داد.

عبدالهی افزود: روسای دو بانک شهرستان که با وجود تذکرات لازم، تمهیدات و اقدامات عملی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل بانک انجام نداده بودند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی در پایان سلامت و امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: با هرگونه ناامنی در به مخاطره انداختن امنیت و اخلال در نظم عمومی و بهداشت و سلامت شهروندان برخورد جدی می‌شود و در این زمینه با هیچ‌کسی تعارفی نداریم.

منبع: فارس