به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در اهر گفت: آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به سه هزار و ۷۱۹ نفر رسید که از مجموع آمار سه هزار و ۲۹۳ نفر از جمعیت شهری و ۴۲۶ از جمعیت روستایی هستند.

وی افزود: متأسفانه از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر ۱۳۵ نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باختند. در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند و از این تعداد ۲۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و ۷ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

میرزاپور افزود: تفاهم‌نامه ای بین سپاه عاشورا و دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد منعقد شده که بر این اساس مبتلایان به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی تحت مداوا قرار می‌گیرند. گروه‌های پُر خطر از جمله سالمندان و مادران باردار طبق تفاهم‌نامه در منزل تحت درمان و ویزیت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: قرار بود کیت‌های تشخیصی سریع به شهرستان‌ها تحویل دهند که تاکنون این امر محقق نشده که در صورت تحویل این کیت‌ها، لازم باشد از اطرافیان بیماران و افراد مشکوک در منازل هم تست گرفته می‌شود.

وی گفت: متأسفانه برخی از صنوف در اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اهر، به صورت مخفیانه مشغول به فعالیت هستند که در این راستا نیاز به بازرسی و نظارت دستگاه‌های مربوطه است.