به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: این طرح برای ثبت دقیق و آنلاین موقعیت مکانی تصادفات فوتی به صورت GIS در راههای استان بر پایه سیستم جامع ثبت به همراه بانک اطلاعاتی ایمنی زیرساخت های مربوط به راههای استان توسط این اداره کل و مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز اجرا شده است.

اورجعلی علیزاده، افزود: قابلیت ارائه اطلاعات به صورت طبقه بندی شده برای کاربران در سطوح مختلف مدیران و تحلیل گران بر اساس ارتباط با داده های موجود سازمانهای مسوول در امر ایمنی راه و امداد و نجات جاده ای از جمله مزایا و نتایج اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: این اطلاعات در خصوص ایمنی زیرساخت شبکه راه های استان و داده های حوادث ترافیکی بر اساس شاخص های مختلف به منظور بررسی و تحلیل شاخص های ایمنی راه و تحلیل تصادفات به راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، اورژانس و فوریتهای پزشکی، هلال احمر و پزشکی قانونی ارایه می شود.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا