به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین زاده با بیان اینکه کالاهای اساسی مکشوفه‌ای که به صورت عرضه خارج از شبکه توزیع می‌شود، احتکار محسوب خواهد شد، اظهار کرد: عدم ثبت اطلاعات ورودی و خروجی ۱۴ قلم کالای مشمول در سامانه جامع انبارها، تخلف بوده و بنا به مصوبه وزارت صمت از اول آبان ماه تمامی ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه یاد شده الزامی است.

وی با اشاره به روند همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه، گفت: پرونده‌های متشکله از طریق سامانه سیمبا به مرجع مربوطه ارسال و پس از بررسی‌های بیشتر و ارزیابی مستندات پرونده حکم لازم صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه حکم صادره جهت طی مراحل اجرایی عرضه اقلام در شبکه توزیع بر مبنای قیمت مصوب دولتی به سازمان صمت ارجاع داده می‌شود، افزود: اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در اختیار عموم شهروندان و مردم عزیز استان قرار می‌گیرد.

امین زاده با تأکید بر نظارت‌های سیستمی و میدانی در تمامی فرایندهای مرتبط با توزیع کالاهای اساسی، گفت: از طریق ساماندهی و اصلاح فرایندهای نظارتی بویژه بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها، نظارت‌های بیشتر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اظهار کرد: با فرهنگ سازی‌های مستمر باید در مسیر تأمین معیشت مردم و پیشگیری و مبارزه با فعالیت محتکران و سودجویان حرکت کرده و از سوء استفاده متخلفان از اختلاف‌های قیمتی در سطح بازار جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: سیستم‌های نظارتی از بدو فرایند تولید تا توزیع مویرگی اهتمام جدی داشته و در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا