به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید۱۹، گفت: ما در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان، محققین و صاحب نظرانی که در کمیته حضور دارند کار واکسن کووید۱۹ را دنبال کردیم.

وی افزود: ما از ۳مسیر فرایند تامین واکسن کرونا را دنبال می‌کنیم‌. اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند، ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خودمان است. ما ۴ منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود ۱۸ میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن‌سازهای دنیا که مازاد برتولید بود را مذاکره خرید ردیم.

نمکی تاکید کرد: در مسیر دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و دانش فنی بیرون دنبال کنیم. گزارش امروز جلسه این بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

وزیر بهداشت  اظهار کرد: مسیر سوم ما تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است که ۴ مورد از اینها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت جهانی مطرح و گزارشاتی ارائه شد و انشالله در ۲ مورد از واکسن های کرونا در روزهای آتی و جلسه‌ای که روز چهارشنبه داریم اجازه فاز انسانی برای کلینیکال ترایال داده  شود و از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل‌های انسانی شروع کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان