به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نشست بررسی مشکلات حوزه معدن طلای اندریان با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، نیروی انتظامی استان، نماینده اداره صنعت و معدن و تجارت استان و سایر اعضاء در دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
طی این نشست احمد موقری با تأکید بر اینکه معدن طلای اندریان ظرفیت و فرصتی مناسب برای توسعه عمران و آبادی منطقه و اشتغال مردم منطقه است، اظهار داشت: باید با رعایت تمام مسایل زیست محیطی و ایمنی با رویکرد تأمین منافع استانی و شهرستانی از این معدن بهره برداری شود.
وی بر ضرورت تأمین امنیت معدن و جدیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه برای انجام وظایف قانونی خود تأکید کرد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با تاکید بر پیشگیری از برداشت های غیرمجاز و رفع مشکلات موجود در معدن اندریان در کوتاه ترین زمان ممکن افزود: با توجه به اهمیت فوق العاده معدن اندریان در حوزه منابع ملی باید تدابیر دقیقی در خصوص پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو اندیشیده شود.
وی خواستار تدوین برنامه عملیاتی مؤثر برای نحوه نظارت در روند استحصال طلا از سازمان صمت شد.
در ادامه بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تاأکید بر رعایت استانداردهای زیست محیطی به لحاظ ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه، ادامه داد: باید از تجربیات استان های دیگر که در حوزه معادن پیشرو هستند بهره مند شد و از فناوری های نوین در راستای پیشگیری از برداشت های غیر مجاز استفاده کرد.
رعایت آئین نامه و دستورالعمل در حفاری ها و اصلاح تونل های ایجاد شده در سینه کار و نظارت سازمان صمت بر این امر، الزام پیمانکار به تأمین امنیّت محدوده معدن در اجرای ماده ۱۹ قانون معادن، ارایه برنامه ها و راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و تأمین امنیّت معدن از سوی سازمان صمت، نظارت جدّی بر وصول حقوق دولتی از شرکت پیمانکار، مدیریت و نظارت سازمان صمت بر خاک ها و سنگ ها و مواد معدنی توقیف شده از مباحث عمده و مصوّبات این جلسه بود.