به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: ‌سامانه بارشی از اوایل روز پنجشنبه ۶ آذر وارد استان شده و تا روز جمعه ٧ آذر ‌کلیه نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب بارش باران و برف و مه،‌وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش نسبی دما خواهد شد.
ابراهیمی با اشاره به بارش برف و باران افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، کاهش دید و لغزندگی جاده ای و کولاک برف( مخصوصا در گردنه ها و جاده های کوهستانی ) پیش بینی می شود. و توصیه می شود کشاورزان محترم به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

وی با اشاره به شدت بارش روز پنجشنبه افزود: ‌با توجه به شدت بارش در روز پنجشنبه، ‌احتمال مسدود شدن برخی راه های کوهستانی استان دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری اجتناب و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد : ‌ضمن صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه در مورد آبگرفتی معابر عمومی و لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی در اثر بارش برف و مه به عمل آید.