به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: در آستانه آغاز فصل سرما و همزمان با ورود سامانه بارشی به استان، اکیپ‌های راهداری در قابل ۴۰۰ دستگاه انواع خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد خودروهای یاد شده ۵۰ دستگاه از طریق بخش خصوصی استان تامین و امسال به این منظور اختصاص یافته است.

علیزاده با اشاره به  نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز از پرسنل تلاشگر حوزه راهداری نیز در آماده باش کامل برای انجام اقدامات لازم به هنگام نیاز هستند، گفت: اکیپ‌ها و نفرات یاد شده در ۵۰ راهدارخانه ثابت مستقر در سطح استان و بین ۲۰ تا ۳۰ راهدارخانه سیار مستقر در روستاها، به انجام وظیفه و ارائه خدمات به هموطنان مشغول هستند.

وی از هموطنان خواست باتوجه به آغاز بارش‌ها از مسافرت‌های غیرضروری خودداری و در صورت نیاز مبرم به مسافرت‌های بین جاده‌ای از ایمن بودن خودروی خود، به همراه داشتن وسایل گرمایشی برای مواقع ضروری و مهم‌تر از همه زنجیر چرخ به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات مسافرت‌های فصل سرما، اطمینان حاصل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کاهش ۱۵ درصدی تردد در جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیمار کرونا و محدودیت‌های موجود، ۱۵ درصد از حجم ترددهای جاده‌های استان در مقایسه با سال گذشته کاهش اتفاق افتاده است.

به گفته این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، ۱۴ هزار کیلومتر در آذربایجان‌شرقی راه وجود دارد که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستای و ۴ هزار کیلومتر باقی مانده شامل راههای اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه می‌باشد که  سهم استان از ۹۶ هزار کیلومتر راه موجود در کشور ۵.۵ درصد است.

منبع: فارس