به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رییس پلیس راه آذربایجان‌ شرقی روز پنج شنبه در گفت وگویی گفت: در پی بارش برف جاده‌های استان لغزنده شده و به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای برون شهری ضروری است.

سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: با توجه به تداوم بارش در جاده های استان، رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی مجهز کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به بارش شدید برف در جاده های استان از جمله گردنه صائین در محور سراب – اردبیل و آزادراه تبریز – زنجان، اظهار داشت: در سایر جاده های استان نیز بارش برف به صورت خفیف در جریان است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گویی با اشاره به احتمال بارش شدید برف و بسته شدن راه‌های روستاهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان، گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد استان و فعالیت اصلی آن امروز آغاز شده است و از روز جمعه از فعالیت آن کاسته و از روز شنبه به تدریج از سطح استان خارج می شود.

محمد امیدفر، افزود: این سامانه همچنین موجب کاهش نسبی ۲ تا پنج درجه ای دمای استان شده و در مناطق گرمسیر، آبگرفتگی معابر و در مناطق سردسیر کاهش دید، اختلال در عبور و مرور خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی و لغزندگی معابر و جاده ها را به دنبال دارد.

وی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری در این روزها اجتناب کرده و در صورت ضرورت در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا