به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بعد ازظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مقام معظم رهبری امروز (شنبه) در پیامی تاکید کردند: دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر  جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش هایی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می کنم.
پیام مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی به همراه داشت.
شبکه المیادین در این باره نوشت: رهبر ایران خواستار مجازات عاملان و آمران ترور فخری زاده شد.
این شبکه لبنانی نوشت: رهبری جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت ترور محسن فخری زاده، دانشمند برجسته ایرانی تاکید که مسئولان ذیربط در ایران باید عاملان و آمران این جنایت را مجازات و راه علمی آن شهید باید ادامه یابد.
پایگاه خبری العهد نیز در تیتری مشابه نوشت که رهبر انقلاب اسلامی ایران در پیامی بر ضرورت مجازات عاملان و آمران ترور شهید محسن فخری زاده تاکید کرد.
شبکه فلسطین الیوم نیز با انتشار پیام مقام معظم رهبری نوشت که رهبر ایران وعده انتقام ترور دانشمند هسته ای ایران را داد.
این شبکه نوشت: رهبرایران بر این مساله تاکید کرد که مسئولان ذیربط در ایران باید عملان و آمران ترور محسن فخری زاده را مجازات کنند.
شبکه آر تی عربی نیز پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت محسن فخری زاده را منتشر کرد و نوشت: رهبر ایران خواهان مجازات عاملان و آمران ترور دانشمند هسته ای ایران است.
خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز در تیتری نوشت: رهبر ایران به ترور دانشمند هسته ای کشورش واکنش نشان داد.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش هایی که وی بدانها اشتغال داشت.
شبکه قطری الجزیره نیز با انتشار پیام مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران خواهان مجازات قطعی عاملان و آمران ترور محسن فخری زاده و پیگیری تلاش های علمی او شد.
شبکه سعودی العربیه نیز پیام مقام معظم رهبری را منتشر کرد و نوشت که رهبر ایران خواهان مجازات عاملان و آمران ترور دانشمند هسته ای کشورش شد.
پایگاه خبری بغداد الیوم نیز نوشت: رهبر ایران ضمن توصیف محسن فخری زاده به دانشمند هسته ای و دفاعی ، خواستار مجازات عاملان و آمران ترور وی شد.
بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی مانند النشره، المنار، الوطن و …پیام امروز مقام معظم رهبری در پی ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای کشورمان را منتشر کردند.

منبع: ایسنا