به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار شهرستان اهر از فعال‌سازی واحد تولیدی رشته و بازگشت به تولید در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این واحد تولیدی رشته مدت‌ها تعطیل شده بود که با پیگیری انجام شده این واحد مجدداً به عرصه تولید بازگشته و زمینه اشتغال ۳۷ نفر فراهم شد.

خدابخش با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان اهر و منطقه ارسباران در حوزه دامداری و تولید لبنیات گفت: ایجاد صنایع تولید لبنیات در شهرستان اهر به لحاظ ظرفیت‌هایی که در حوزه دامداری وجود دارد؛ ضروری است.

وی همچنین از اقدام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد ۱۵ واحد تولیدی و صنفی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: امیدوارم با پیگیری‌های انجام یافته بتوانیم در سال «جهش تولید» واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی جدیدی را در جهت تولید و اشتغال شهرستان اهر راه‌اندازی کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که شهرستان اهر در حوزه تولید لوله خون‌گیری دارای خلاء؛ سومین تولیدکننده در کشور است، خاطرنشان کرد: تولید تجهیزات پزشکی در شرایط تحریمی توسط تولیدکنندگان اهری و بی‌نیازسازی کشور در تأمین نیازها مایه افتخار بوده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است؛ مشکلات و موانع بزرگترین کارخانه تولید ماسک منطقه ارسباران در اهر از لحاظ تأمین مواد اولیه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در رفع مشکلات این کارخانه همکاری‌های لازم را انجام دهند و اقدامات لازم جهت دسترسی کارخانه تولید ماسک به مواد اولیه با نرخ مصوب جهت کاهش قیمت ماسک صورت گیرد.

در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی شهرستان اهر فعال هستند که در سال‌جاری یک واحد تولید قارچ و واحد تولیدی مربا از حالت رکود خارج و چرخه تولید بازگشته‌اند.