به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیر جهاد کشاورزی اهر روز پنجشنبه در گفت و گویی گفت: سطح کل گلخانه‌های شهرستان تا پنج سال قبل ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع به تعداد ۲ واحد بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ واحد گلخانه با وسعت ۵۱ هزار و ۱۰۰ مترمربع افزایش یافته است.

محمد اسدی اظهار کرد: علاوه بر این برای بیش از ۵۰ واحد گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در این شهرستان مجوز تاسیس صادر شده است.

وی تشریح کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون با استفاده از تسهیلات بانکی ۱۰ واحد گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس جدید به وسعت ۳۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع و نیز گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی در روستاهای آذغان، کاشان، دیزبین، یخفروزان، اوشدلق، کوسه لر، خونیق، قلندر و حومه اهر به بهره برداری رسیده است.

اسدی ادامه داد: در زمان حاضر ۲ واحد گلخانه صنعتی به وسعت ۶ هزار مترمربع در اراضی «یاغبستلو» و ۲ واحد هیدروپونیک در حومه اهر و ۶ واحد کوچک مقیاس به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در روستاهای «کوسه لر»، «قلندر»، «وجنی» و  «قوری گول» با استفاده از تسهیلات سامانه سیتا در حال بهره‌برداری، ساخت و ساز و یا در  شرف بهره‌برداری است.

وی تسهیلات اعطایی برای هر واحد گلخانه کوچک مقیاس را  ۱۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین پنج واحد گلخانه کوچک مقیاس در اهر  با تسهیلات ۸۷۵ میلیون تومانی جهت عقد قرارداد به بانک کشاورزی معرفی شده اند و نیز مجتمع گلخانه‌ای ۲۴ هکتاری اهر در اراضی دهستان در دست بروزرسانی مطالعات فاز اول و تکمیل مطالعات فاز دوم است.

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر مدرن ترین گلخانه شیشه ای طرح هیدروپونیک اهر با طرح وینلو هلند در سطح ۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع در حال اجرا و اتمام است، اظهار امیدواری کرد با توجه به سطح متقاضیان روزبه‌روز بر علاقمندان و متقاضیان احداث گلخانه در سطح شهرستان افزوده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: در راستای اجرای برنامه های وزارت جهادکشاورزی مبنی بر افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و افزایش اشتغال و تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها و پروانه ساخت، ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر در مساحت های کمتر از ۳۰۰ متر مربع در حال انجام است که در مدت کوتاه تاکنون ۴۰ فقره مجوز تاسیس برای متقاضیان در سطح شهرستان صادر شده است.