به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی این منطقه برای سرمایه گذاری در فعالیت های آبزی پروری، گفت: در صورت حمایت دولت بخش خصوصی آمادگی دارد یک واحد ۲ هزار تنی پرورش ماهی را در این شهرستان راه اندازی کند.

محمدباقر خانی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی ورزقان، افزود: این واحد تولیدی از محل ۱۰ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به بخش کشاورزی شهرستان قابلیت اجرایی دارد که با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی می توان آن را به بهره برداری رساند.

وی اجرای مطالعات لازم و علمی برای پرورش ماهی در آب تخصیصی به بخش صنعت شهرستان ورزقان از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی را نیز خواستار شد.

قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‏ های رودخانه حاجیلارچای در امر آبزی‏ پروری، گفت: در صورت تامین اعتبار، برای مطالعه و اجرای شهرک‏ های شیلاتی از محل سهم تخصیص آب به بخش صنعت و حیات رودخانه که حجم قابل توجهی از ظرفیت سد حاجیلارچای را به خود اختصاص داده است، آمادگی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد:  هماهنگی لازم برای اجرای طرح پمپاژ آب بخش کشاورزی سد حاجیلارچای جهت تکمیل مطالعات احداث شهرک گلخانه ‏ای و شیلاتی با مشارکت مجتمع مس سونگون ورزقان در اجرای شبکه پایاب سد آغبلاغ سفلی ـ سیه کلان نیاز است.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۵۵ هزار نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است.

منبع: ایرنا