به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار اهر، تقویت همکاری‌های بین بخشی مراکز آموزش عالی و ادارات را موجب ارتقای کمی و کیفی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عنوان کرد و گفت: دیگر زمان مدرک گرایی به پایان رسیده و باید در کنار تحصیل، تخصص و مهارت کافی نیز باشد تا بتوان بعد از فارغ التحصیلی در جامعه موثر واقع شد.

رسول خدابخش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی اهر اظهار کرد: تلاش داریم در ادارات تخصص واحدهای تحقیق و پژوهش را راه‌اندازی کنیم که در این راستا تجربیات و یافته‌های پژوهشی و تحقیقات دانشگاهی‌ها مورد نیاز است.

وی با اشاره به فعال شدن گروه‌های پژوهشی در ادارات، افزود: ادارات باید با طرح‌های کاربردی و تخصصی و همچنین با بهره گیری از پتانسیل‌های دانشگاهی شهرستان، مسیر رشد و تکامل در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان را طی کنند.

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید همت و تلاش خود را بر فعالیت در بخش خصوصی و حوزه‌های مختلف مضاعف کرده و در کارهای تولیدی و خدماتی با بهره مندی از توانمندی‌ها و خلاقیت و همچنین حمایت ادارات متبوع، قدم‌های اساسی بردارند تا از حمایت‌های دولت در ارائه تسهیلات و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

خدابخش گفت: برای عملیاتی و کاربردی شدن طرح‌ها و ایده‌ها، باید طرح‌ها به صورت کارشناسی شده، میدانی و با بهره گیری از افراد با تجربه از پایین به بالا پیشنهاد شود تا جنبه عملیاتی داشته باشد.

وی در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را قابلیتی مهم برای شهرستان اهر برشمرد و افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های بالای این دانشگاه در آسیب شناسی مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف استفاده شود.

امام جمعه اهر نیز در ادامه این مراسم بر ضرورت توسعه و ترویج همکاری علمی و فرهنگی معنوی در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در تحقق این امر در شهرستان اهر دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی شده و تلاش شده از تجربیات و نکته نظرات جامعه حوزوی و دانشگاهی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده  با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه بین این دو نهاد علمی و فرهنگی، گفت: متأسفانه دشمنان نظام و انقلاب، سرمایه‌های بزرگ نظام را نشانه گرفته و با به شهادت رساندن اندیشمندانی چون شهید مفتح و شهید مطهری به زعم خود سعی در تضعیف استوانه‌های نظام و انقلاب داشته، اما هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این جلسه  از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور منطقه ارسباران در این دانشگاه خبر داد.

علی سلیمی، ایجاد  مرکز رشد واحدهای فناور منطقه ارسباران را فرصتی مناسب برای حمایت از دانشجویان و اساتید خلاق و پژوهشگر در تبدیل ایده‌ها به تولید ذکر کرد و از آمادگی این دانشگاه در تقویت و توسعه این مرکز و حمایت از طرح‌های با قابلیت اجرایی و عملیاتی تاکید کرد.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را دومین دانشگاه بعد از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۱۳ انجمن علمی با مشارکت دانشجویان، سه مجله با عنوان فضای جغرافیا، هوش مصنوعی در برق و کاربرد شیمی در محیط زیست در حال فعالیت است.