به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس وصلی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در این مراسم با اشاره به سهم بالای بازار اینترنت پرسرعت در مخابرات استان آذربایجان شرقی، گفت: سهم بازار اینترنت پر سرعت در مخابرات آذربایجان شرقی برابر با ۶۳ درصد است در حالی که سهم بازار اینترنت پرسرعت در شرکت مخابرات ایران برابر با ۵۱ درصد است.

مهندس وصلی در آیین تودیع و معارفه ی مدیر شرکت مخابرات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هرگز افرادی را که در جهت پیشرفتتان تلاش کرده را فراموش نکنید، بنده نیز از همکارانم قدردانی می کنم، چرا که اگر توفیق خدمتی در جامعه داشته ام از موهبت و همدلی همکارانم بوده است.

وی با اشاره به تمثیلی زیبا از اهمیت و ارزش همکاران و کارکنان سازمان ها، یادآور شد: اگر مدیران موفق به خدمت رسانی و ارائه ی امکانات در جامعه می شوند در نتیجه ی وجود کارکنانی است که همواره در راستای توسعه و پیشرفت تلاش می کنند.

مهندس وصلی ضمن قدردانی از مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، بیان کرد: سال جدید معطر به رایحه ی حضرت فاطمه زهرا(س) است و امید داریم این عطر تا پایان سال روح ما را بنوازد و در ماه مبارک رجب نیز بهترین سرنوشت برایمان رقم بخورد.

وی ضمن بیان تاریخچه ای از پیدایش شبکه مخابرات بیان کرد: امروز در جایگاهی قرار داریم که تمامی روستای کشور، اینترنت پرسرعت مطالبه می کنند، این موارد نشان می دهد که مخابرات حد و مرز نمی شناسد.

مهندس وصلی تاکید کرد: آذربایجان شرقی، از استان های پیش رو در بخش مخابرات کشور است، این استان از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره ثابت دایر در کشور، یک و شش دهم میلیون شماره تلفن را به خود اختصاص داده است که ضریب آن نیز برابر با ۴۲ و سه دهم است در حالی که میانگین کشوری این بخش، برابر با ۳۸ می باشد.

 وی گفت: از ۶۵ میلیون شماره تلفن همراه موجود در کل کشور، سه و سه دهم میلیون شماره برای مشترکان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است و همچنین افزون بر ۱۱ هزار کیلومتر سامانه ی فیبر نوری قوی نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد که این موارد نوید آینده ای خوب برای توسعه ی این استان است.

 مهندس وصلی در پایان ضمن قدردانی از زحمات شایسته ی آقای محمد فرقانی و آرزوی موفقیت برای آقای یوسف شکوری، یادآور شد: آقای شکوری در کنار سمت جدید، مجری پروژه ی فاز هفت توسعه موبایل کشور نیز هستند که در این راستا نیز در سال گذشته ۳۰ هزار سایت جدید ایجاد کرده و ۹۰ درصد کار خود را در این حوزه انجام داده اند امید است که ۱۰درصد بعدی نیز به همین روال در کنار مسئولیت جدید اتمام یابد.

مهندس فرقانی نیز ضمن تبریک ایام مبارک رجب و سال جدید و با بیان سابقه ی کار خود در شرکت مخابرات، بیان کرد: از سال ۶۳ وارد این حوزه شده و در بهمن ماه ۶۷  به عنوان معاون مدیر کل مخابرات استان انتخاب شدم و در سال ۸۰ نیز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل شده و از سال ۸۴ تا کنون نیز در سمت مدیریت در استان آذربایجان شرقی مشغول خدمت بوده ام.

وی با اشاره به اینکه در دوران خدمت، افراد ارزشمندی را در کنار خود داشتم، اظهار کرد: این افراد شامل مدیران و روسایی بودند که در حوزه ی خود جزو بهترین ها بودند، افرادی صاحب نظر و متخصص که آقایان مهندس خسروی، مهندس وصلی و مهندس بخشمندی از جمله ی آنان هستند.

فرقانی افزود: در وهله ی دوم نیز حضور همکارانی دلسوز، صبور و همراه، فرصتی ارزشمند بود، که در جهت توسعه و خدمت رسانی همواره در تلاش بودند.

وی با بیان اینکه بنده در دوران خدمت، اصولی را برای خود در نظر گرفته بودم  ادامه داد: در این مدت چندین ساله ی خدمت در شرکت مخابرات، تمام توصیه و تلاش ما ارائه ی آمارهای دقیق و صحیح بود.

 مدیر سابق شرکت مخابرات ایران در منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مخابرات، زیر بنایی با اهمیت و زیربناساز است، تاکید کرد: اگر این حوزه در جامعه توانمند باشد در نتیجه بستری فراهم می کند که کار دیگر بخش های جامعه نیز تسهیل شود.

 وی با اشاره به نقش و اهمیت شرکت مخابرات در بخش های مختلف جامعه، یادآور شد: تمام تلاش ما این بود که به سایر سازمان ها نیز خدمات موردنیاز را ارائه دهیم، حتی بدون اینکه سازمانی درخواست کرده باشد و در این راستا نیز بارها به شهرک های صنعتی استان مراجعه می کردیم.

وی با بیان اینکه برای هزار واحد صنعتی در منطقه آزاد ارس، شبکه ی فیبر نوری راه اندازی کردیم، خاطرنشان کرد: این امر با کمک مدیر عامل منطقه آزاد ارس انجام شد و آقای ترکان نیز در این خصوص گفته بودند که شبکه مخابراتی و زیرساختی منطقه آزاد ارس قبل از شروع فعالیت های صنعتی آن آماده است.

 فرقانی با تاکید بر اینکه ۴۰۰ مگابیت با میانگین چهار خط تلفن برای هر واحد در منطقه آزاد ارس درنظر گرفتیم، افزود: این امر، منطقه آزاد ارس را در حوزه ی الکترونیک پیشتاز کرده است
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای آقای یوسف شکوری، مدیر جدید شرکت مخابرات ایران(سهامی عام) منطقه آذربایجان شرقی، بیان کرد: ممکن است در بخشی از تصمیمات گرفته شده در طول خدمت مدیران، افرادی رنجیده خاطر شوند، از این رو بنده از تمامی همکاران بزرگوار طلب حلیت و بخشش دارم.

یوسف شکوری، مدیر جدید شرکت مخابرات آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به حاضران، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که فرصت خدمت در مخابرات استان را عنایت کرده و از اعتماد هیئت مدیره مخابرات ایران نیز قدردانی می کنم امید است با کمک همکاران و راهنمایی بزرگان و همچنین مساعدت مدیران استانی وظیفه ی توسعه و نگهداری شبکه مخابرات استان را به خوبی انجام دهیم.

شایان ذکر است، در ابتدای مراسم کلیپی از فعالیت ها، خدمات و پروژه های افتتاح شده در دوران مدیریت ۱۲ ساله ی مهندس محمد فرقانی در شرکت مخابرات استان به نمایش گذاشته شد که شامل فعالیت های عمرانی، افتتاح پروژه ها، خدمت رسانی ها، فعالیت های اجتماعی، برگزاری همایش های تخصصی، فعالیت های قرآنی و دینی و… بود.