به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله اول فراخوان اجرای این طرح، چهار رساله دکتری و پنج پایان نامه کارشناسی ارشد به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال حمایت مالی می‌شوند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح که بخشی از طرح گرنت فناوری است، حمایت و کاربردی کرددن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و بسط و توسعه توان ملی در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء ظرفیت توسعه فناوری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است.

به گفته واعظی، در گرنت فناوری حمایت‌های مالی بلاعوض از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری در حوزه IT و ICT که منجر به توسعه دانش فنی شوند از طریق پارک علم و فناوری، وزارت علوم و پارک فناوری اطلاعات انجام می‌گیرد.

وی افزود: کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان نامه‌های مرتبط با دو حوزه IT و ICT داشته باشند، حتی درصورتی‌که در رشته مرتبط با این دو حوزه تحصیل نمی‌کنند، می توانند با ثبت نام در طرح گرنت جوانه (تاد) از حمایت‌های این طرح برای اجرای پروژه های خود در قالب پایان نامه های فناورانه برخوردار شوند.

وی یادآور شد: فاز اول گرنت جوانه امسال در پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، فارس و مرکزی به صورت پایلوت اجرا شد و در فاز دوم ۱۲ استان به این طرح اضافه شده است که با جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی، وزارت علوم در حال رایزنی برای تسری این طرح به رشته‌ها و گرایش‌های دیگر است.

وی با اشاره به اجرای گرنت رشد فناوری همزمان با گرنت جوانه فناوری افزود: در گرنت رشد فناوری نیز از فعالیت‌های تحقیقاتی با محتوای تجاری‌سازی برای اعضای هیئت علمی، فعالیت‌های شتاب‌دهی و رشد شرکت‌های نوپا حمایت خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: مرحله اول اجرای طرح گرنت جوانه (تاد) با انعقاد تفاهم نامه بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه‌های تبریز، علوم پزشکی، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و آزاد اسلامی واحد تبریز اجرا شد و مرحله بعدی این طرح اوایل بهمن ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی شروع خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با مشارکت سایر دانشگاه ها در مرحله بعدی طرح شاهد رشد تعداد پایان نامه ها و حمایت های موضوع این طرح باشیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما