به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حیدر فتح زاده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از آزمون استخدامی شهرستان اهر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، از رقابت بیش از ۲۰ هزار نفر از متقاضیان استخدام در ادارات و نهادهای دولتی در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های تبریز، اهر، آذرشهر، اسکو، بناب، مرند، ملکان، مراغه و میانه در روزهای یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان‌شرقی تعداد شرکت‌کنندگان را در این آزمون ۲۰ هزار و ۶۱۱ نفر اعلام کرد که از تعداد ۸ هزار و ۴۶۲ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند و از این تعداد ۵۸,۰۹ درصد را خانمها و ۴۱.۰۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: از این تعداد شرکت کننده هزار و ۶۲۷ که ۷,۹ درصد شرکت کنندگان را شامل می‌شوند پس از قبولی در این آزمون پذیرش می‌شوند.

فتح‌زاده یادآور شد: از هزار و۶۲۷ نفر، هزار و ۱۹نفر قبولی آزاد، ۴۷۵ سهمیه ۲۵ درصد، ۷۶ نفر سهمیه پنج درصد و ۵۷ نفر نیز سهمیه سه درصد را شامل می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه استان بیشترین تعداد قبولی این آزمون به تعداد هزار و ۴۹۲ نفر را مربوط به آموزش‌و‌پرورش، استانداری آذربایجان‌شرقی ۴۱نفر، بهزیستی ۲۰ نفر و کمترین تعداد را مربوط به جهاد کشاورزی و اداره ورزش و جوانان و حوزه هنری هر کدام یک نفر اعلام کرد.

فتح‌زاده با قدر‌دانی از تلاش‌های انجام شده توسط مسئولان دانشگاه آزاداسلامی واحد اهر، تمهیدات و اقدامات انجام شده را در برگزاری این آزمون بسیار مثبت و با نظم و انضباط خاص عنوان کرد

امروز هزار ۴۵۱ نفر از شهرستان‌های منطقه ارسباران در این  آزمون که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد حضور داشتند.