به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه در گفت وگویی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: طی هفته گذشته به ۲ هزار و ۶۴۶ واحد صنفی اخطار کرونایی صادر و ۱۲۱ واحد متخلف نیز پلمب شد.

عباسعلی درستی اظهار کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی یک هزار و ۹۰۲ تیم رهگیری مراقبتی تشکیل یافته که تعداد اعضای فعال آن ۵ هزار و ۷۹۷ نفر است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۴ نیروهای بسیجی، ۲ هزار و ۴۷ نفر نیروهای دانشگاه علوم پزشکی، یک هزار و ۱۷ نفر نیز رابط و سفیر سلامت و ۳۷ نفر نیز از اعضای جمعیت هلال احمر استان هستند.

درستی با اشاره به اینکه در استان ۸ هزار و ۶۳۴ تست رپیت انجام شده، ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۷۷۶ تست رپیت توسط تیم های رهگیری انجام شده که حدود ۲۰ درصد تست ها مثبت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار ارایه شده از ابتدای اجرای طرح تا ۱۸ دی ماه می باشد، گفت: تعداد تیم های تشکیل شده برای مراقبت در منزل ۶۹ تیم با ۱۷۶ نفر عضو می باشد که توسط این تیم ها ۴۷۴ تست رپیت انجام گرفته و ۲۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: ۶۵۰ تیم نظارت با ۲ هزار و ۹۶۳ عضو در استان تشکیل شده که از تعداد ۲۶۷ نفر نیروی بسیج، ۳۹۵ نیروی دانشگاهی، ۲۴۲ نیروی هلال احمر، ۱۳ نفر دفاتر خدمات و ۱۳۹ نفر نیز رابط و سفیر سلامت هستند.

درستی با اشاره به بازدیدهای مشترک با همکاری سازمان های مختلف طی هفته گذشته در استان، افزود: یک هزار ۱۲۷ بازرسی توسط تیم های نظارت، ۲۰ هزار و ۸۴ بازدید توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ۱۷ هزار و ۲۱۷ بازرسی توسط بسیج، ۸ هزار و ۵۱ بازدید توسط هلال احمر انجام گرفته است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۱۸ واحد به عنوان نقاهتگاه با ۴۹۱ تخت فعال تشکیل شده ولی تا کنون هیچ بیماری در این مراکز بستری نشده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۸۷ تیم حمایتی  با ۴ هزار و ۳۴۳ نفر عضو نیز دراستان تشکیل شده که تا کنون ۱۵ هزار و ۸۹۲ خانوار آسیب پذیر توسط این تیم ها حمایت شده اند.

منبع: ایرنا