به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: به دنبال برگزاری جلسه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز توانمندی‌ها و چالش‌های پیش روی استان در زمینه گردشگری سلامت مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت مجدد کمیته گردشگری سلامت استان انجام شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان‌ شرقی در عرصه خدمات پزشکی و سلامت، گفت:با توجه به جایگاه ویژه استان در صنعت گردشگری کشور و وجود مراکز اقامتی با استانداردهای مختلف اعم از هتل و هتل آپارتمان و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری توانمند که در این زمینه موفق به کسب گواهینامه گردشگری سلامت شده‌اند، احیا مجدد کمیته گردشگری سلامت استان که متشکل از وزارت امور خارجه، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها است در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احیای مجدد این بخش از صنعت گردشگری در شرایط کرونایی کنونی در راستای انجام اقداماتی مؤثر برای ارتقا سطح کیفی خدمات پزشکی و بهبود شرایط فعلی است.

بایرام زاده افزود: این کمیته به‌ صورت متناوب با هدف بررسی بازارهای هدف، شناسایی شرکت‌های خصوصی توانمند داخلی و خارجی و بالا بردن کیفیت مراکز ارائه‌ دهنده خدمات تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرتی استان در حوزه گردشگری سلامت، گفت: در راستای تقویت حوزه گردشگری سلامت استان سه شرکت خدمات مسافرتی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده‌اند که در راستای معرفی ظرفیت‌های پزشکی استان مکاتبات لازم برای همکاری سه شرکت مذکور با شرکت تبلیغاتی پزشکی واقع در کشور عراق توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در استان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: احیای مجدد شورای راهبردی گردشگری سلامت استان با حضور دستگاه‌های عامل و استانداری، تعریف مراکز اقامتی و مهمانسراهای معین برای ارائه خدمات مناسب در عرصه خدمات گردشگری سلامت، به‌روزرسانی اطلاعات، امکانات و توانمندهای مراکز درمانی در سایت‌های مرتبط از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، سرپرست معاونت گردشگری استان از صدور ویزای سلامت توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خبر داد و گفت: در راستای احیا مجدد گردشگری سلامت در استان صدور ویزای سلامت توسط نمایندگی وزارت امور خارجه استان در دستور کار قرارگرفته که به دنبال این امر در شرایط کرونایی کنونی می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی حوزه گردشگری استان را رونق بخشید.