به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در ششمین دوره طرح جامع آموزش مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ در تبریز، برگزاری انتخابات را یکی از مصادیق بارز دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در کشور برشمرد و افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران در چهل سال گذشته همواه در تعیین سرنوشت خود دخیل بوده و با همراهی و مشارکت خود در تمامی برهه‌های حساس، توانمندی، اقتدار و سربلندی کشور را تضمین کرده‌اند.

وی با اشاره به فشارهای همه‌جانبه دشمنان علیه ملت ایران، اظهار داشت: ملت ایران در چهل سال گذشته، همواره با چشمانی اشک‌بار به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کرد و شاکله اصلی حرکت صحیح و عزتمندانه کشور بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش مشارکت‌ مردم در انتخابات ۱۴۰۰ یکی از انتظارات جدی ما از احزاب و گروه‌های سیاسی و تاثیرگذار جامعه است، افزود: حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای، پشتوانه‌ای ارزشمند برای دولت آینده و قدرت عمل بیشتر برای اجرای تصمیمات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر شیوه‌ای برای تضعیف نظام استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که مردم ایران این بار نیز همچون سایر مقاطع حساس تاریخ انقلاب، تهدیدات و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی خواهند کرد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ مسئولی در استان، حق حمایت و یا تخریب نامزدهای انتخابات را ندارد، اظهار داشت: تک‌تک آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم و بدون شک، آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نابود نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه گذشته، نقطه عطفی در تاریخ کشور و از سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات برگزار شده بود و با دقت و حساسیت دست‌اندرکاران انتخابات، رای‌گیری در یک حوزه انتخابیه هم در کشور ابطال نشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تبیین عملکرد دولت به مردم شد و گفت: فشارهایی که در سال‌های اخیر بر کشورمان وارد شده است در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و دولت با وجود این فشارها، امور کشور را اداره کرده است.

وی افزود: تاریخ در رابطه با عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نیکی یاد خواهد کرد و بدون شک، این دولت، مظلوم‌ترین و کارآمدترین دولت بعد از انقلاب است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: به‌رغم تمامی مشکلات، پس از استقرار دولت یازدهم، همه ساله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه فقط در آذربایجان شرقی افتتاح شده است.

در این دوره آموزشی، معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها و فرمانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به شکل حضوری و بخشداران سه استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.