به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر جعفر محسنی در گفتگویی، در خصوص طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود، یادآور شد: زنان خانه‌دار، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، جوانان و سایر فعالان استان از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند؛ برای ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیاز به مهارت خاصی نبوده و آموزش‌های کاربردی، افراد را در جهت کسب مهارت‌ها و رساندن محصولاتشان به بازار، هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه کلیه هم استانی‌های واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اقدام کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده و شغل مورد نیازشان را انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از کسب آموزش‌ها با اتصال به پیشران‌ها و ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به سمت خود اشتغالی حرکت می‌کنند، اگر متقاضی ثبت نام در این طرح بیش از ۳۰۰۰ نفر باشد، می‌توان از ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.
محسنی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از کسب توانمندی لازم، رها نخواهند شد، اظهار کرد: این افراد تا زمان به فروش رسیدن محصول، حمایت می‌شوند، محصولات تولید شده در سامانه‌های خرید و فروش اینترنتی که به روز هستند، تبلیغ شده و قابل فروش حتی به مشتریان خارجی نیز هستند، از این رو نگران ورود تولیدکنندگان به بازار و به مشکل برخوردنشان در فروش محصولات نیستیم.
وی متذکر شد: حمایت‌ها تا توانمندسازی و اشتغال پایدار ادامه خواهد داشت، سپس می‌توان از تسهیلات هشت میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای توسعه‌ی مشاغل خانگی، بهره‌مند شد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: در فاز دوم توانمندسازی متقاضیان بیش از ۱۰۰۰ نفر ارزیابی و استعداد سنجی به‌صورت تلفنی انجام شده و همزمان، شناسایی پیشران‌ها و کارآفرینان در سطح استان انجام شده است.
محسنی افزود: جلسات در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، بستان آباد و سراب در فرمانداری‌ها با حضور پیشران‌ها و دستگاه های اجرایی برگزار شده و در شهرستان بناب و مرند نیز اقدامات جهت اشتغال متقاضیان در حوزه‌های خیاطی و فرش انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ارائه فرم‌های ارزیابی و استعدادسنجی توسط همکاران این سازمان برای ۲۰۰۰ نفر بعدی هم در حال انجام است، ادامه داد: مطابق با برنامه ریزی تا ۱۵ بهمن با تمام متقاضیان تماس تلفنی اولیه برقرار و ارزیابی و توجیه طرح انجام شده و گزارش تماس‌ها هم در سامانه و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود.
منبع: ایسنا