به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وجه‌اله خدمتگزار صبح امروز در جلسه هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی که در فرمانداری تبریز برگزار شد، با تاکید بر رعایت بی‌طرفانه قانون و عمل دقیق به قوانین توسط بازرسان انتخابات، اظهار کرد: عمل به قانون مستلزم استفاده از نیروهای توانمند و آموزش‌های لازم است چراکه آرای مردم امانت است و باید به بهترین وجه امانتداری کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که از طرف شورای نگهبان و هیئت نظارت مجلس تأیید شده و اجازه تبلیغات می‌یابند، خود و طرفدارانشان هم باید قانون انتخابات را رعایت کنند، افزود: کاندیداها به معرفی قابلیت‌های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر نپردازند، مردم نیاز به آرامش دارند ضمن اینکه باید مشارکت حداکثری نیز محقق شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور با اشاره به اینکه قانون به صراحت گفته که وزارت کشور مأمور حسن اجرای انتخابات است، گفت: وزارت کشور از تمامی ابزارهای سخت افزاری و نیروی انسانی برای تحقق آن استفاده خواهند کرد که «تأمین آرامش، امنیت و اعتماد عمومی» وظیفه اصلی ما است.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه اعتماد مردم هرگز نباید از بین برود، چراکه اعتماد باشد، پیشرفت و توسعه با همراهی مردم محقق می‌شود، ابراز داشت: امانتداری در انتخابات باید مراعات شود، خود مردم تشخیص می‌دهند که آینده کشور را دست چه کسانی بسپارند، ما فقط موظف به تأمین امنیت و آرامش و اعتماد عمومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازرسان باید قانون را به دقت بخوانند و به مر قانون عمل کنند، ابراز داشت: اگر اقدامی خلاف قانون مشاهده کرد بلافاصله باید گزارش کند و از بی‌قانونی پیشگیری کند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور با اشاره به صدور بخشنامه به هیئت‌های بازرسی، گفت: قبلاً برای هر ۷ تا ۸ صندوق یک بازرس تعیین شده بود که بر اساس اهمیت موضوع و با دستور وزیر کشور به تعداد شعب اخذ رأی بازرس انتخاب خواهد شد و بر حسب نیاز شعب هم می‌توان تعداد بازرسان را افزایش یا کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور از مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات آزمون گرفته می‌شود، افزود: اگر نمره لازم را اخذ نکردند باید تجدید نظر شود چراکه باید مجریان بر قانون مسلط باشند.

این عضو ستاد انتخابات وزارت کشور، با اشاره به آمار بالای ثبت نامی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل کرد چراکه در ثبت نام‌ها محدودیت سنی، تحصیلاتی و… ندارد، لذا اگر مجلس و… قانونی برای تغییر شرایط وضع کنند، ما هم عمل می‌کنیم ولی در این شرایط ما قانون را اجرا کردیم.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه وزارت کشور در کل استان‌ها به دنبال مشارکت حداکثری است، ابراز داشت: انتخابات قانونمند و سالم با مشارکت حداکثری هدف نهایی وزارت کشور و نظام است.

وی در پایان تصریح کرد: بازرسان باید افراد بی طرف و متعهد باشند و انتخابات بسیار خوبی برگزار کنیم و آن را به دنیا معرفی کنیم که جمهوری اسلامی در نهایت امنیت و آرامش انتخابات را برگزار کرد.

منبع: تسنیم