به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ کریم نژاد گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته در گردنه‌های آتاجان جاده خواجه – ورزقان و گردنه‌های گویچه بیل و سامبران جاده‌های تبریز – اهر و اهر – کلیبر کولاک شدید حاکم است.

وی اظهار کرد: کولاک در برخی گردنه‌های آذربایجان شرقی باعث کاهش دید و دشواری تردد شده است.
رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: با توجه به سرد شدن هوا و بارش برف و کولاک در جاده‌های آذربایجان شرقی از شهروندان درخواست می‌شود از سفر‌های غیر ضروری خودداری و در صورت سفر لباس گرم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از ایمن بودن وسیله نقلیه شان مطمئن شوند.

سرهنگ کریمی نژاد گفت: به علت کولاک در محدوده ۳۰ کیلومتری آزاد راه زنجان تبریز، تریلر‌های عبوری به جاده قدیم میانه تبریز هدایت می‌شوند، اما کامیون‌ها می‌توانند ادامه مسیر دهند.

وی  با بیان اینکه این محدودیت از بستان آباد شروع و تا روستای بابا کندی در محدوده هشترود ختم می‌شود گفت: ادامه مسیر خودرو‌های سواری در این محدوده به زنجیر چرخ امکان پذیر است و این محدودیت با عادی شدن شرایط جوی، لغو خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان یادآور شد: هم اکنون کلیه محور‌های اصلی باز است و اما احتیاط در رانندگی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری شرط عقل است.

هوای آذربایجان شرقی از بعد از ظهر دیروز سرد شد و بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان کاهش دمای هوای این استان تا ۱۳ درجه در روز‌های آینده پیش بینی می‌شود.

شب گذشته کولاک آزاد راه تبریز – زنجان، حد فاصل بستان آباد تا هشترود را برای ساعاتی بست، اما با تلاش راهداران این مسیر باز شد و هم اکنون رفت و آمد با احتیاط در آن جریان دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما