به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن عباس نژاد گفت: این طرح‌ها با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و امکان ایجاد پدیده وارونگی و پایداری آلاینده‌ها که یکی از دلایل اصلی آلودگی هواست، اجرایی می‌شود، یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با منابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است.

وی گفت: ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عباس نژاد با اشاره به اینکه این طرح در سنوات گذشته نیز در استان اجرا می‌شد، بیان کرد: این امر بیانگر اهمیت موضوع محیط زیست و به ویژه سلامت مردم در حوزه محیط زیست استان است و بدون شک با اجرای این طرح صنایع و واحدهای تولیدی به سمت توسعه پایدار حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی مابین واحدهای تولیدی و ارگان‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست استان برقرار است، گفت: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: این گروه‌ها در بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از واحدها و مناطق مختلف استان، ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک، با آنان طبق مقررات برخورد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا از مردم درخواست می‌شود با رعایت مسائل زیست محیطی، موارد تخلف را به شماره‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و یا سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منبع: ایسنا