به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی که ظهر امروز (شنبه) در محل استانداری برگزار شد با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای ۵ هزار و ۲۲۳ واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۲۶۱  واحد متخلف نیز پلمب شده است.

عباسعلی درستی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: یک هزار و ۵۹۵ تیم حمایتی با سه هزار و ۹۸۲ عضو در استان فعال هستند که تاکنون برای ۲۵ هزار و ۱۶ خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

وی گفت: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و ۶۹۳  نفر عضو در استان تشکیل یافته که تاکنون ۱۰  هزار و ۹۶۵ تست سریع توسط تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده ۲۶ هزار و ۹۵۸ نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۲ تیم مراقبت در منزل با ۳۱۶ نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و  ۶۶۵  تست سریع در خانه انجام شده  ۱۲۸ نفر مورد مثبت شناسایی شده و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز مراقبت انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آذرماه تا ۳۰ دی ماه نیز که اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آغاز شده، ۳۳ هزار و ۳۹۶ تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۱۱ هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز ۲ هزار و ۴۹۵ نفر قرنطینه شدند که ۶۰ درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.

درستی با بیان اینکه در زمینه شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی در استان عملکرد خوبی ارایه شده است، اظهار کرد: در هفته اول دی ماه به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت ۳.۹ نفر از اطرافیان شناسایی می‌شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به ۹ نفر افزایش یافته است.

گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر استان و به صورت محله محور و بر مبنای تست کرونا و غربالگری بیشتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بسیجیان در سال‌های گذشته در هر عرصه‌ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر شامل تیم‌های سلامت، حمایت و مراقبت وارد کارزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون  مبارزه با کرونا، منطقه عمل و نقطه رهایی در دوران دفاع مقدس قلمداد می‌شود که امیدوارم به یاری خداوند در این میدان نیز بسیجیان  پیروز و سربلند باشند.

تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای اجرای هرچه بهتر بیماری کرونا باشیم.

منبع: فارس