به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان افزود: موضوع عملیاتی کردن قانون تثبیت حقوق مالکیت زمین‌های دولتی و اشخاص مدتی است که به منظور سند دار کردن و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی با طرح حدنگار در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح صدور سند مالکیت برای زمین‌های بلاتکلیف آسان تر شده است.

وی ادامه داد: با سند دار کردن این زمین‌ها جلوی زمین خواری‌ و تصرف زمین‌های دولتی و شخصی و تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی گرفته خواهد شد و هزینه‌های کیفری را در این حوزه کاهش خواهد داد.

فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این نشست رفع تداخلات پلاک‌های ثبتی اراضی کشاورزی را مهم دانست و گفت: برای حفظ حقوق کشاورزان و جلوگیری از قانون خرد شدن اراضی تعیین تکلیف سند مالکیت به نفع کشاورزان است و روستاییان باید هرچه زودتر برای این طرح اقدام کنند.
افخمی مدیر کل ثبت و اسناد استان هم گفت: با مستند سازی اراضی زراعی و باغی با اجرای طرح کاداستر و حدنگار در ۱۰ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده است و ۸۰ برگ سند صادر شده و ۱۰۰ پرونده هم در مرحله آگهی است که به زودی صادر خواهد شد.
نصیری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان هم در این نشست گفت: هم اکنون ۹۵۳ هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت کل قرارداد‌های رفع تداخل اراضی کشاورزی استان است و بیش از ۵۸۲ هزار هکتار مربوط به پلاک‌های کمیسیون شده است که تعیین تکلیف آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
در این نشست به طور نمادین سند مالکیت ۵ نفر از کشاورزان شهرستان ملکان به صاحبان آنها تحویل داده شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما