به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صبح امروز دوشنبه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در اعتراض به مشکلات خود در خصوص تبعیض در پرداختی‌های این قشر بازنشسته و موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، در مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تجمع کردند.

ظاهرا قرار بود این تجمع قانونی در آمفی تئاتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی برگزار شود، اما به دلیل ازدحام زیاد بازنشستگان و جلوگیری از خطر شیوع ویروس کرونا، طبق خواسته بازنشستگان حاضر در محل، این تجمع به محوطه‌ی بیرونی منتقل شد.

افرادی که بعد از ۳۰ سال کار و تلاش اکنون بازنشسته شده و تنها منبع درآمدی شان حقوق ماهانه‌ای است که دریافت می‌کنند، به شدت نسبت به تبعیض در پرداخت مستمری خود در مقایسه با سایر بازنشستگان کشوری معترض بودند و با سردادن و در دست داشتن شعارهایی از جمله «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریاله»، «بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است»، «تبعیض و بی عدالتی محکوم است» ، خواهان رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.

مطالبه افراد حاضر در این تجمع از متولیان امور کارگری و بازنشستگی استان این بود که به‌جای “امیدواری کاذب به آینده”، مطالبات بازنشستگان را به گوش مسئولان برسانند.

کریم‌صادقزاده، رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز در این تجمع گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی۳۶۷ هزار میلیارد تومان است و تبعیض زیادی در حق این قشر از بازنشسته‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه توجهی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود و اگر اقدامات موثری انجام می‌شد، نیازی به برگزاری این تجمع نبود.

یکی دیگر از بازنشستگان حاضر در این تجمع نیز در سخنانی گفت: اعتراض ما به این است که چرا در حق ما بازنشستگان که بعد از ۳۰  سال کار و تلاش اکنون بازنشسته شده‌ایم، تبعیض می‌شود؟

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری و به ویژه بازنشستگان نازپرورده‌ی داخل سازمان تامین اجتماعی، حق ما نادیده گرفته شده است.

وی با انتقاد از محدود کردن دریافتی‌ها و بلوکه کردن سرمایه به حق بازنشستگان در سازمان، خاطرنشان کرد: اعتراض ما به انتفاع نزدیکان دولت از سازمان تامین اجتماعی است. ما بازنشستگان تامین اجتماعی در این مقطع زمانی که مشکلات اقتصادی و تورم بیش از اندازه وجود دارد و هزینه‌ها کفاف نمی‌کند، هیچ کمک، یاور و فریادرسی جز خداوند نداریم.

این بازنشسته تبریزی در ادامه گفت: نه دولت و نه سازمان ما را حمایت نمی‌کند، درحالی‌که یک عمر پول ما را گرفته‌اند و به‌جای اینکه در این ایام پیری به یاری ما برسند، سرمایه‌ی ما را صرف سرمربی تیم ملی فوتبال و سایر اختلاس گران می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما بازنشستگان به عروسک خیمه شب‌بازی دولت‌ها تبدیل شده‌ایم و رئیس سازمان که باید توسط هیأت امنا انتخاب شود، توسط دولت انتخاب می‌شود و فلان مسئول باجناق خود را مسئول سازمان عریض و طویل تأمین اجتماعی کرده است. ما باید صدای خود را در هر زمان مکان به گوش این افراد برسانیم.

منبع: ایسنا