به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش آذربایجان ‌شرقی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: ۴۳ درصد دانش آموزان پایه‌های اول و دوم استان با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ هوشمند به‌صورت اختیاری در کلاس درس حاضر شده‌اند، علاوه بر این بیش از ۲۵ درصد هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای که کار عملی دارند در هنرستان‌های استان حضور پیدا کردند.

وی، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را اولویت اصلی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس آذربایجان شرقی مد نظر قرار گرفته است و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر روز و با رعایت کامل فاصله گذاری ها تشکیل می‌شوند.

اکرمی خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت کنند.

وی با بیان این‌که در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به شهرستان چاراویماق است، گفت: هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌های شهرستان کلیبر و سراب بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ وزیر آموزش و پرورش مدارس کشور از اول بهمن به صورت حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و همچنین دوره های فنی و حرفه ای دایر شده است و دانش آموزان به صورت اختیاری می توانند در مدارس حضور یابند.

منبع: ایرنا