به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ابداع هنر رزمی هالا و هفته تربیت بدنی، مسابقات بهترین های هالای استان آذربایجان شرقی با شرکت بیش از ۲۵۰ ورزشکار در شهرستان اهر، زادگاه استاد اسماعیل ملک جهانی، بنیانگذار این هنر رزمی برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری این مسابقات در گفتگو با خبرنگار اهر خبر گفت: در سی و هشتمین سالگرد معرفی سبک هالا، مسابقات استانی با حضور بیش از ۲۵۰ رزمی کار سبک هالا از اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی در روز های ۲۹ و ۳۰ مهر سال‌جاری در مجتمع ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سی و هشتمین سالگرد معرفی سبک هالا مسابقات استانی هنر رزمی هالا با حضور رزمی کاران سبک هالا از اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی در ۲۹ و ۳۰ مهر سال‌جاری در مجتمع ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می‌شود.

حسن بابایی افزود: در این مسابقات که با حضور نائب رئیس سبک هالای کشور و رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان در شهرستان اهر برگزار می شود، علاوه بر معرفی نفرات برتر این مسابقات، قهرمان قهرمانان استان نیز در سبک هالا در آیین اختتامیه آن معرفی می‌ شود.

هنر رزمی هالا ورزش بومی ایران است و در سال ۱۳۵۷ توسط استاد اسماعیل ملک جهانی که متولد ۱۳۴۰ در شهر اهر می باشد ابداع شد و آموزش عملی آن از سال ۵۹ آغاز گردید.

همچنین این رشته ورزشی در سال ۱۳۷۹ از سازمان تربیت بدنی مجوز گرفت و رسمی شد.

aharnews-13950724-hala-02