به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ثبت‌نام متقاضیان‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه، ۱۲ بهمن منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و فردا شنبه ۱۸ بهمن ماه پایان می پذیرد.

بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.
با توجه به تایید مجدد مصوبه هفدهمین جلسه ۲۶ اسفند سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶  انجام می‌شود.

بر این اساس متقاضیان در مهلت تعیین شده می‌توانند برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در آزمون مذکور نیز همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود و آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ تیر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا