به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام قهرمان احمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس با ابراز تاسف از جان باختن جمعی از هموطنانمان در جریان سیل اخیر، محوری ترین موضوع شورای فرهنگ عمومی شهرستان را شناخت و معرفی آسیب های اجتماعی و خاستگاه این آسیب ها را مسائل اقتصادی دانست.

وی هوشمندی مقام معظم رهبری در تبیین اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را زمینه‌ساز رشد تولید و شکوفایی اقتصادی و رفع معضلات اجتماعی دانست.

امام جمعه هریس تحقق شعار سال را نیازمند ایجاد گفتمان عمومی و تبدیل خانه ها به کارخانه‌ دانست و از آحاد مردم خواست همچون دوران دفاع مقدس با دیدی جهادی وارد عرصه اقتصادی شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید برخورد همه مسئولان و آحادمختلف مردم با مسئله اقتصاد مقاومتی مقاومتی مثل دوران دفاع مقدس باشد ، گفت: وضعیت حساس کشور را باید درک و وجود دشمن را حس کنیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: باید همه امکانات از صفرتاصد برای اقتصادمقاومتی در راستای تولید و اشتغالزایی قرارگیرد.

وی ادامه داد: اگر با هم افزایی قوای کشوری و لشکری وارد میدان عملیاتی اقتصاد مقاومتی شویم در پایان سال کارنامه ای شایسته و درخور تحسین از تولید و اشتغال ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی اظهارکرد: مسئولیت ها در راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رسالت قانون اساسی منبعث از تفکر دینی و اسلام انقلابی، امانتی الهی و وسیله برای ادای دین و کسب رضایت خداوند است.

وی گفت: داشتن تخصص، نوآوری و تجربه در امور مدیریتی، پایداری در برابر مشکلات همراه با جدیت درکارها، پشتکار و برخورداری از سعه صدر، هماهنگ بودن با سایر قوا، ساده زیستی و دارای مشی و مرام غیراشرافی، توجه به آسایش مردم، برخورداری از بینش اصیل اسلام ناب و انقلابی و پاسداری از استقلال و منافع از شاخصه های افراد شایسته برای سپردن امور است.

فرماندار هریس هم با بیان اینکه چکیده کلام رهبری در پیام نوروزی، اصلاح فرهنگی اجتماعی و تبدیل تفکر تولید و اشتغال به باور عمومی است، گفت: اشتغال و تولید باید به عنوان فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود و توانمندسازی افراد و به ویژه دانشجویان و جوانان جویای کار در اولویت قرار گیرد.

صابر تقویمی با اشاره به فرارسیدن موعد انتخابات، وظیفه مجموعه وزارت کشور را اجرای نص قانون برای تضمین حضور حداکثری مردم دانست و بر صیانت از آرای مردم و ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی تاکید کرد.