به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان اهر از تشکیل ۲۰ پرونده تخلفاتی برای نانوایی‌ها خبر داد و افزود: در جریان ۲۰۰ مورد بازرسی انجام یافته از نانوایی‌ها، تخلفات ۲۰ واحد نانوایی هم در رابطه با کم ‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای، تعطیلی خودسرانه نانوایی و رعایت نکردن اصول بهداشتی محرز و پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۷ میلیون ریال جریمه تعیین شد.

وی افزود: در فروردین‌ماه هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی ها ممنوع است و در صورت تخطی برابر ماده ۵۵ برخورد قانونی صورت می‌گیرد، لذا در ایام نوروز نانوایی‌ها باید طبق برنامه تدوین شده فعالیت می‌کنند.

خدابخش ادامه داد: به واحد‌های نانوایی آزادپَز برابر قوانین و ضوابط سال ۹۴ آرد یارانه‌ای تخصیص نمی‌یابد در حالی که سهمیه آرد شهرستان مشخص است و قانون اجازه افزایش واحد نانوایی دارای سهمیه آرد یارانه‌ای را نمی‌دهد.

فرماندار اهر اضافه کرد: استفاده از کنجد سیاه و افزودنی‌ها در واحد‌های نانوایی غیرمجاز و غیربهداشتی است و با هر واحد نانوایی که از این مواد اضافی استفاده کنند به علت  تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد خواهد شد و از طرفی افزایش خودسرانه قیمت نان به بهانه تحویل نان کنجدی غیرقابل‌قبول است.