به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی در نشست با مدیران در خصوص تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اگر ۶۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند، از انتشار ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد، گفت: امیدواریم که با واکسن‌های تولید داخل کشور ایران که از تیر ماه وارد عرصه تزریق خواهند شد، بتوانیم با اتمام ۶۰ درصد واکسیناسیون تا مهر و آبان ماه، یک ایمنی جمعی ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اظهار اینکه کرونای انگلیسی در مرزهای استان به شدت در حال کنترل و مراقبت می‌باشد، متذکر شد: کسانی که از خارج از استان وارد استان آذربایجان‌شرقی می‌شوند، باید تست و آزمایشات مربوطه بر روی این افراد انجام بگیرد تا از انتشار ویروس کرونای انگلیسی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یک سال از شناسایی بیماری کرونا در کشور و استان می‌گذرد و استان ما فعلا در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار داشت: لازم می‌دانم از مدافعان سلامت که در این ایام در عرصه‌های بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرده و بر روح پاک شهدای مدافعان سلامت درود و صلوات بفرستیم و به خانواده‌های کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، تسلیت بگویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص روند واکسیناسیون در استان گفـت: واکسنی که اولین بار وارد ایران و همزمان با تهران و در سایر استان‌های کشور تزریق شد واکسن روسی بود که طبق پروتکل واکسیناسیون و سند ملی واکسیناسیون کشوری، اولین گروه دریافت‌کننده این واکسن، افرادی که مستقیما با بیماران در بخش‌های ویژه مرتبط بودند، می‌باشند.

وی تاکید کرد: تعداد ۳۷۰ مورد واکسنی که  به استان ما اختصاص داده شده بود، به همه همکارانی که در بخش‌های ویژه اعم از فوق تخصص ریه تا کادر خدماتی و در تمام بیمارستان‌های تبریز اعم از خصوصی و دولتی،دانشگاهی و غیردانشگاهی، نظامی و غیرنظامی تزریق شد.

صومی ادامه داد: از این ۳۷۰ نفر تنها ۱۵ نفر مشکل داشتند که آن هم بعد از پایان یک روز رفع شده است و دوز بعدی به همان ۳۷۰ نفر بعد از ۲۱ روز تزریق خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تزریق واکسن بعد از اتمام واکسیناسیون افراد در بخش‌های ویژه و مجموعه کادر درمان و بهداشت مرتبط با مدیریت بیماری کرونا، فاز بعدی به افراد بالای ۶۵ سال و بعد افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای می‌باشند، تزریق خواهد شد.

منبع: فارس